Hoshin kanri

Wersja z dnia 08:39, 22 gru 2022 autorstwa Admin (dyskusja | edycje)

(różn.) ← poprzednia wersja | Zatwierdzona wersja (różn.) | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Hoshin Kanri (japoński: 方針管理)  to 7-etapowy proces stosowany w planowaniu strategicznym, w którym cele strategiczne są komunikowane w całej firmie, a następnie wprowadzane w życie.  System planowania strategicznego Hoshin Kanri wywodzi się z powojennej Japonii, ale od tego czasu rozprzestrzenił się w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie.  W tłumaczeniu z japońskiego Hoshin Kanri trafnie oznacza „zarządzanie kompasem”.  Poszczególne słowa „hoshin” i „kanri” oznaczają odpowiednio kierunek i realizacja.

Hoshin Kanri - wdrożenie

  1. Określenie wizji i misji,
  2. Określanie długo i średniookresowych strategii i planów biznesowych,
  3. Planowanie miejsc docelowych i tras,
  4. Określenie elementów kontrolnych,
  5. Wyjaśnienie zasad,
  6. Objaśnienie elementów sterujących,
  7. Wdrażanie planu polityki,
  8. Kontrola efektów aplikacji,
  9. Przygotowanie raportu o stanie

Korzyści

Korzyści z aplikacji Hoshin Kanri dla firm można wymienić w następujący sposób:

  • Uczynienie wizji biznesowej centralnym punktem wszystkich działań planistycznych,
  • Zapewnienie, że cele są tworzone z uwzględnieniem aktualnych kompetencji i możliwości biznesu,
  • Zapewnienie udziału osób prowadzących działania w procesie planowania,
  • Łączenie wysiłków jednostek i jednostek w zależności od wizji i celów, dbanie o to, aby indywidualne wysiłki były ukierunkowane na wizję,
  • Stworzenie skutecznego i elastycznego systemu planowania, który tworzy cykl ciągłego doskonalenia.
  • Stworzenie systemu komunikacji dla biznesu,
  • Wspieranie nauki korporacyjnej